Volt szerencsénk 12 órát vesztegelni a reptéren az időjárás miatt. Sokan nem tudják, hogy 2 órát meghaladó késés esetén már jár a kártérítés a repülőutak során. Ha a kezdő vagy a végcél, vagy a légitársaság székhelye az EU-n belül van.
Késés mértékétől függően utasonként 250-400-600€ -ra lehet igényt tartani. Ami akár már az egész repjegyünk árát fedezheti.
A késés esetén frissítőt, ételt, transzfert, hotelt kötelesek biztosítani a póruljárt utasoknak.
Visszamenőlegesen is megpróbálhatjuk érvényesíteni jogainkat.
Egy átfogóbb angol cikk reklamációs levélmintával a végén.
A teljes jogszabályt elolvashatod eur-lex-europa.eu oldalon.
Többi nyelv megjelenítéséhez kattints ide.
Wiki
Kis idézet a 261/2004 szabályzásból:
Késés mértékétől függően utasonként 250-400-600€ -ra lehet igényt tartani. Ami akár már az egész repjegyünk árát fedezheti.
A késés esetén frissítőt, ételt, transzfert, hotelt kötelesek biztosítani a póruljárt utasoknak.
Visszamenőlegesen is megpróbálhatjuk érvényesíteni jogainkat.
Egy átfogóbb angol cikk reklamációs levélmintával a végén.
A teljes jogszabályt elolvashatod eur-lex-europa.eu oldalon.
Többi nyelv megjelenítéséhez kattints ide.
Wiki
Kis idézet a 261/2004 szabályzásból:
Késés
(1) Amennyiben egy üzemeltető légifuvarozó indokoltan arra számít, hogy egy járat indulása a menetrend szerinti induláshoz képest késni fog:
a) legalább két órát 1500 kilométeres vagy annál rövidebb repülőutak esetén; vagy
b) legalább három órát az összes Közösségen belüli, 1500 kilométernél hosszabb repülőút és az összes egyéb, 1500 és 3500 kilométer közötti repülőút esetén; vagy
c) legalább négy órát az a) és b) pontba nem sorolható összes egyéb repülőút esetén,
akkor az utasoknak az üzemeltető légifuvarozó
i. felajánlja a 9. cikk (1) bekezdésének a) pontjában és a 9. cikk (2) bekezdésében előírt segítséget; és
ii. amennyiben az indulás időpontja ésszerű számítás szerint a korábbi bejelentett indulását követő nap, a 9. cikk (1) bekezdésének b) és a 9. cikk (1) bekezdésének c) pontjában előírt segítséget; és
iii. legalább ötórás késés esetén, a 8. cikk (1) bekezdésének a) pontjában előírt segítséget.
(2) A segítséget a légifuvarozó minden esetben köteles a fenti, valamennyi távolsági kategóriára megállapított időtartamon belül felajánlani.
7. cikk
Kártalanításhoz való jog
(1) E cikkre való hivatkozáskor az utasok az alábbi összegű kártérítést kapják:
a) 250 EUR-t minden 1500 kilométeres vagy rövidebb repülőútra;
b) 400 EUR-t minden 1500 kilométernél hosszabb Közösségen belüli repülőútra és minden egyéb, 1500 és 3500 kilométer közötti repülőútra;
c) 600 EUR-t minden, az a) és b) pontba nem sorolható repülőútra.
A távolság meghatározásánál azt az utolsó célállomást kell alapul venni, amelynél a beszállás visszautasítása vagy a járat törlése miatt az utas érkezése késik a menetrend szerinti időponthoz képest.
(2) Amennyiben az utasoknak a 8. cikk szerint átfoglalást ajánlanak végső célállomásukhoz egy olyan alternatív légijáraton, amelynek érkezési időpontja annak a járatnak a menetrend szerinti érkezési időpontjánál, amelyre eredetileg jegyet váltottak legfeljebb
a) két órával későbbi, az összes 1500 kilométeres vagy annál rövidebb repülőút esetében; vagy
b) három órával későbbi, az összes 1500 kilométernél hosszabb Közösségen belüli repülőút tekintetében és minden egyéb, 1500 és 3500 kilométer közötti repülőút esetében, vagy
c) négy órával későbbi, az a) és b) pontba nem sorolható összes egyéb repülőút esetében,
akkor az üzemeltető légifuvarozó az (1) bekezdésben előírt kártalanítást 50 %-kal csökkentheti.
(3) Az (1) bekezdésben említett kártalanítás kifizetése készpénzben, elektronikus banki átutalással, banki átutalással vagy bankcsekkel, illetve - az utas írásos beleegyezése esetén - utazási utalvánnyal és/vagy más szolgáltatásokkal történik.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése